Bądź lepszym kolarzem bez wsiadania na rower!

stacjonarny_rowerJazda na rowerze to naprawdę wspaniała forma rekreacji. Dzięki niej możesz czuć się o wiele lepiej, być zdrowszym, a nawet zapobiec wpadnięciu w depresję, o którą w obecnych czasach naprawdę bardzo łatwo. Dużo jeżdżąc na rowerze możesz jednak nie do końca czuć się spełniony. Myśląc, że możesz dać z siebie więcej, ale nie jesteś w stanie tego dokonać. Może to być także sytuacja, gdzie Twoja przygoda z rowerem dopiero się zaczyna i chcesz szybciej stać się dobrym kolarzem i brać jak najwięcej przyjemności i frajdy z tego sportu. Aby stać się lepszym kolarzem wcale nie musisz katować się całymi godzinami na rowerze. Możesz to zrobić bez wsiadania na swój rower.

Po pierwsze powinieneś poważnie zastanowić się nad chociaż lekkim zrzuceniem na wadze. Jeśli dwa-trzy razy w tygodniu zastosujesz ćwiczenia mające na celu pozbycie się zbędnych kilogramów to na pewno szybko poczujesz odpowiednie efekty. Mniejsza waga to nie tylko lepsze samopoczucie. Trenując w ten sposób poprawiasz wydolność swojego serca, mięśni, a twój mózg będzie lepiej dotleniony. Do tego mniejsza waga to mniejsze obciążenie Twoich stawów co jest niezwykle ważne nie tylko na rowerze, ale także w życiu codziennym. Zrzucenie paru kilogramów na pewno także bardzo poprawi Ci humor i pozwoli żyć dużo swobodniej.

Praca nad naszą siłą fizyczną to kolejny ważny element, który możemy szlifować bez wchodzenia na rower. Warto chociaż raz w tygodniu pójść na przykład na siłownię i popracować nad najważniejszymi partiami naszych mięśni. Sprawne i silne mięśnie nie tylko ułatwią nam jazdę na rowerze, ale także pozwolą być bardziej aktywnym w życiu codziennym.

Na koniec oczywiście bardzo ważne jest odpowiednie odżywanie. Wiadomym jest, że do jazdy na rowerze potrzebne jest nam odpowiednie paliwo. Tym paliwem jest oczywiście jedzenie oraz picie. Dużo jeżdżąc na rowerze musimy pamiętać o odpowiednim odżywaniu, aby nie wykończyć swojego organizmu. Powinniśmy zastosować w naszej diecie jak najwięcej warzyw, owoców oraz produktów pełnoziarnistych. Dostarczymy w ten sposób naszemu organizmowi odpowiedniej dawki energii do pracy oraz rozbudowy naszej masy mięśniowej. Podczas samej jazdy na rowerze warto zaopatrzyć się w jakiś niewielki batonik, który dostarczy nam sporej ilości kalorii oraz pić napoje izotoniczne.

Trzymając się tych kilku reguł możesz w szybkim tempie stać się dużo lepszym rowerzystą i to bez wyczerpujących treningów na samym rowerze. Wprowadzenie takiego rygoru pozwoli Ci także poczuć się zdrowszym i pozytywniej nastawionym do życia.




Tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>